Wiem, że nie ma RS, ale chyba nie ma żadnej różnicy w osadzeniu kół w 1.8 a 2.0. Zastanawiam się czy na przód nie dać 20 i na tył 25, więc mogę wypchnąć max koła w nadkolu. Obniżana auta nie planuję, bo dzieciak w drodze a w Gdańsku drogi fatalne...no dobra, żona mi nie pozwala
CAN GATEWAY błąd - jakiś problemik widziany w VCDS
Zwiń
X
-
CAN GATEWAY błąd - jakiś problemik widziany w VCDS
Witam,
Jestem zupełnym świeżakiem w temacie posiadania VCDS więc możliwe że zadam niekompletne pytanie
Po "autoskanie" wyskoczyły mi błędy w dwóch miejscach
1 - w silniku przy przebiegu sprzed 40000 kilometrów który po skasowaniu nie powraca oraz błąd w CAN GATEWAY następującej treści :
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: J533__Gateway H16 0210
Software Coding: E9A07F06000202002302
Work Shop Code: WSC 73430 790 00999
VCID: 37792FEF3D8D
1 Fault Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 177
Mileage: 161728 km
Time Indication: 0
Date: 2124.14.15
Time: 13:32:36
Niestety po skasowaniu błędu od razu wyskakuje ponownie.
Co to może być czego szukać, czy coś więcej powinienem VCDS odczytać / sprawdzić ?
Dziękuję za ewentualną pomocSebastian
-
-
Zamieszczone przez kowaltom99posprawdzaj wtyczki przy radiu i module CAN
Radio wyjąłem na wierzch, wypiąłem i poruszałem wszystkimi wtyczkami z nim związanymi, błąd jak był tak jest nadal
Teraz drugi temat, o ile radio to jasna dla mnie sprawa to "moduł CAN" już nie aż tak Gdzie szukać tego modułu CAN czy to jest to samo co CAN GATEWAY ?Sebastian
Komentarz
-
-
to jedno i to samo CAN Gateway
zobaczysz go przymocowanego pod deską do stelaża nad pedałem gazu - takie małe czarne pudełko papierosów
błąd jaki Ci wyskoczył oznacza, że wymiana informacji między Gatewayem a radiem, telefonem BT, sound sytemem, zmieniarką itp. (infotrainment) odbywa się za pomocą jednego przewodu zamiast dwóch
konsekwencją jest to, że układ jest mniej odporny na zakłócenia niż dwuprzewodowy, gdyż działa na zasadzie potencjału względem masy samochodu a nie różnicy potencjałów dwóch przewodów
podsumowując - powinieneś odpiąć radio i gatewaya i inne urządzenia na tej magistrali o ile są (telefon, tuner TV, webasto, zmieniarka), i sprawdzić omomierzem przejcie na pomarańczowych przewodach (pin 10 pomarańczowo-brązowy w gatewayu z takim samym kolorem w radiu...TV...teefonie itp. To samo pin 20 pomarańczowo-liliowy.
jeżeli odnajdziesz przerwę to po prostu ciągniesz nowy kabel od jednej wtyczki do drugiej i po temaciePozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Panowie, dziękuję bardzo za wskazówki, naprowadziły mnie one bez problemu na miejsce, które powodowało błąd
Okazuje się, że jestem nieświadomym posiadaczem modułu BT pod siedzeniem kierowcy, przy SWING'u nie poszukiwałem takich cudeniek .
Poprzedni właściciel próbował chyba coś naprawić, bo śrubki od mocowania modułu były niedokręcone, a okazuje się, że kostka jest w stanie takiego "zasyfienia", że pin od 12+ jest urwany, więc nie ma szans żeby urządzenie miało zasilanie
Pewnie dlatego wyłączył w GW TELEFON ale nie odłączył tej kostki od urządzenia.
Dodatkowo tak jak sugerował Marcin "przedzwoniłem" kable od CAN, między kostką modułu BT a kostką od radia, oba pomarańczowe kabelki mają się dobrze.
Pojechałem od razu do ASO zamówić tą magiczną kostkę (trzyczęściową) i tu niespodzianka kostka kosztuje 24 pln więc zamówiłem na jutro, ale piny po 24 pln za sztukę
Przy wymianie 10 kabelków to 240 pln
Podjechałem do sklepu elektronicznego, panowie dobrali mi jakieś piny po 0,20 pln
Teraz pozostaje zregenerować nóżkę 12+ w module, wymienić kostkę i zobaczymy czy będzie działał
Dziękuję jeszcze raz za pomocSebastian
Komentarz
-
Komentarz