CAN GATEWAY błąd - jakiś problemik widziany w VCDS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaluzas
    Classic
    • 2017
    • 0

    CAN GATEWAY błąd - jakiś problemik widziany w VCDS

    Wiem, że nie ma RS, ale chyba nie ma żadnej różnicy w osadzeniu kół w 1.8 a 2.0. Zastanawiam się czy na przód nie dać 20 i na tył 25, więc mogę wypchnąć max koła w nadkolu. Obniżana auta nie planuję, bo dzieciak w drodze a w Gdańsku drogi fatalne...no dobra, żona mi nie pozwala
  • kaluzas
    Classic
    • 2014
    • 30

    #2
    CAN GATEWAY błąd - jakiś problemik widziany w VCDS

    Witam,

    Jestem zupełnym świeżakiem w temacie posiadania VCDS więc możliwe że zadam niekompletne pytanie

    Po "autoskanie" wyskoczyły mi błędy w dwóch miejscach
    1 - w silniku przy przebiegu sprzed 40000 kilometrów który po skasowaniu nie powraca oraz błąd w CAN GATEWAY następującej treści :


    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
    Control Module Part Number: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
    Component and/or Version: J533__Gateway H16 0210
    Software Coding: E9A07F06000202002302
    Work Shop Code: WSC 73430 790 00999
    VCID: 37792FEF3D8D
    1 Fault Found:

    00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
    012 - Electrical Fault in Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 177
    Mileage: 161728 km
    Time Indication: 0
    Date: 2124.14.15
    Time: 13:32:36


    Niestety po skasowaniu błędu od razu wyskakuje ponownie.

    Co to może być czego szukać, czy coś więcej powinienem VCDS odczytać / sprawdzić ?

    Dziękuję za ewentualną pomoc
    Sebastian

    Komentarz

    • kowaltom99
      Rider
      • 2009
      • 743
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Magistrala info... idzie do radia - posprawdzaj wtyczki przy radiu i module CAN. Coś nie styka i komunikacja CAN jest po jednym kablu.
      Lub gorsze - gdzieś jest przerwa w obwodzie..

      Komentarz

      • kaluzas
        Classic
        • 2014
        • 30

        #4
        Zamieszczone przez kowaltom99
        posprawdzaj wtyczki przy radiu i module CAN
        Spore to dla mnie wyzwanie jak na początkującego adepta sztuki poszukiwania awarii

        Radio wyjąłem na wierzch, wypiąłem i poruszałem wszystkimi wtyczkami z nim związanymi, błąd jak był tak jest nadal

        Teraz drugi temat, o ile radio to jasna dla mnie sprawa to "moduł CAN" już nie aż tak Gdzie szukać tego modułu CAN czy to jest to samo co CAN GATEWAY ?
        Sebastian

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          to jedno i to samo CAN Gateway
          zobaczysz go przymocowanego pod deską do stelaża nad pedałem gazu - takie małe czarne pudełko papierosów

          błąd jaki Ci wyskoczył oznacza, że wymiana informacji między Gatewayem a radiem, telefonem BT, sound sytemem, zmieniarką itp. (infotrainment) odbywa się za pomocą jednego przewodu zamiast dwóch

          konsekwencją jest to, że układ jest mniej odporny na zakłócenia niż dwuprzewodowy, gdyż działa na zasadzie potencjału względem masy samochodu a nie różnicy potencjałów dwóch przewodów

          podsumowując - powinieneś odpiąć radio i gatewaya i inne urządzenia na tej magistrali o ile są (telefon, tuner TV, webasto, zmieniarka), i sprawdzić omomierzem przejcie na pomarańczowych przewodach (pin 10 pomarańczowo-brązowy w gatewayu z takim samym kolorem w radiu...TV...teefonie itp. To samo pin 20 pomarańczowo-liliowy.

          jeżeli odnajdziesz przerwę to po prostu ciągniesz nowy kabel od jednej wtyczki do drugiej i po temacie
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • kaluzas
            Classic
            • 2014
            • 30

            #6
            Panowie, dziękuję bardzo za wskazówki, naprowadziły mnie one bez problemu na miejsce, które powodowało błąd

            Okazuje się, że jestem nieświadomym posiadaczem modułu BT pod siedzeniem kierowcy, przy SWING'u nie poszukiwałem takich cudeniek .

            Poprzedni właściciel próbował chyba coś naprawić, bo śrubki od mocowania modułu były niedokręcone, a okazuje się, że kostka jest w stanie takiego "zasyfienia", że pin od 12+ jest urwany, więc nie ma szans żeby urządzenie miało zasilanie
            Pewnie dlatego wyłączył w GW TELEFON ale nie odłączył tej kostki od urządzenia.

            Dodatkowo tak jak sugerował Marcin "przedzwoniłem" kable od CAN, między kostką modułu BT a kostką od radia, oba pomarańczowe kabelki mają się dobrze.

            Pojechałem od razu do ASO zamówić tą magiczną kostkę (trzyczęściową) i tu niespodzianka kostka kosztuje 24 pln więc zamówiłem na jutro, ale piny po 24 pln za sztukę
            Przy wymianie 10 kabelków to 240 pln
            Podjechałem do sklepu elektronicznego, panowie dobrali mi jakieś piny po 0,20 pln

            Teraz pozostaje zregenerować nóżkę 12+ w module, wymienić kostkę i zobaczymy czy będzie działał

            Dziękuję jeszcze raz za pomoc
            Sebastian

            Komentarz

            Pracuję...